Laatste schooldagje

24 april 2014 - Badia Polesine, Italië

De tijd is eigenlijk best wel voorbij gevlogen, dit is namelijk al mijn laatste schooldag. Morgen hebben we vrij want dan is het bevrijdingsdag hier in Italië, ik heb dit jaar dus twee bevrijdingsdagen. s' Avonds komen mijn ouders en broertje en zusje eindelijk aan als het goed is, dus dan kan het feest pas echt beginnen.

Afgelopen weekend was hier ook pasen. Ik had donderdag en vrijdag al vrij maar toen heb ik eigenlijk niks gedaan. Ook zaterdag heb ik niet echt iets bijzonders gedaan. Op zondag wel, dat was eerste paasdag. Ik dacht dat we alleen naar de oom van Sara gingen maar dat was niet zo, want.. eerst gingen we naar de kerk, toen naar de vader van Sara, toen naar de oma van Sara (vaders kant) om te lunchen. We aten eerst pasticcio of terwijl gewoon lasagna, maar dan wel super lekker, daarna nog aardappelen, vlees en bloemkool en als allerlaatst nog een hele vullende taart. Daarna gingen we naar de moeder van de vriendin van de vader van Sara, en daarna naar vrienden van de vader van Sara. Alsof dat nog niet genoeg was gingen we daarna naar de moeder van Sara en hebben we het avondeten maar overgeslagen. Ik zat nog steeds vol van die reuze lunch en al het chocola. Daarna gingen we s'avonds naar de oom en tante van Sara waar ook de andere oom en tante met kinderen en twee andere opa's en oma's waren. Ik lag s'avonds pas rond 1 uur op bed en ik was best moe.

De volgende dag kon ik gelukkig wel lekker uitslapen, en net als in Nederland was het ook hier op de tweede paasdag vies weer. 's Middags wilden we naar het winkelcentrum maar die zat dicht, dus reden we door naar een of andere Chinese winkel met allemaal goedkope rotzooi. Îk heb in het hele paas weekend in totaal 4 paaseieren gekregen! Hier doen ze meer aan reuze (ook wel kleine normale hoor) paaseieren. In een ei zit dan zo'n kleine kinderen surprise en het zit verpakt in folie die twee keer zo hoog is als het ei zelf. Ik heb in ieder geval genoeg chocola voor de rest van de vakantie :).

chocolade eieren

Omdat ik maandag en vrijdag vrij heb/had, bestaat mijn school week maar uit 3 dagen, en is dit al mijn laatste schooldag. Op dit moment zit ik in de klas te typen terwijl de rest een verhaal (toets) zit te schrijven voor Italiaans. Sara had tegen mij gezegd dat ik dat ook moest doen, maar ik heb tegen haar gezegd dat ik dat echt niet ga doen want dit is mijn laatste dag en dat zij dat niet kan bepalen. Dus ik vroeg vanochtend aan de docent (of prof op zijn italiaans) of ik ook de toets ook moest maken, maar dat was gelukkig helemaal niet zo.

Ik heb het hier ondanks alles heel leuk gehad in Italië en heb er zeker geen spijt van dat ik ben gegaan! Toch heb ik heel veel zin om weer naar huis te gaan en om iedereen weer terug te zien. Ik denk dat het nu wel tijd is om naar huis te gaan.

Hopelijk zie ik jullie snel weer! Ciao :)

1. Opa en oma:
    24 april 2014
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad Janniek!
    Maar wij zijn ook heel blij je weer te zien.
    Tot zondag!
    Dikke kus van Opa en Oma R.
  2. Papa:
    24 april 2014
    Fijn om te horen dat je niet in Italië wil blijven. We komen je halen hoor. Gr. papa.
  3. Tineke.:
    24 april 2014
    Geweldig Janniek!! Een suuuuuuuperfijne vakantie gewenst met alle lieve familie om je heen!!!!! Heerlijk!! Tot nade vakantie? Ben benieuwd naar je verhalen....dus als je goed uitgerust bent....wil ik ze graag horen!!! Liefs voor jullie allemaal!!!
  4. Wilma Ritsema-Hollander:
    Tot morgen!
  5. Anne-Marie:
    Hey Janniek,
    Nog heel even en je ziet je fam. weer!!!
    Heel veel plezier samen in Italie, en tot ziens in Zeewolde!
    Groetjes van ons allen!
  6. Elsbeth:
    Hoi Janniek,

Kijk terug op een prachtige ervaring!!
    Geniet van de vakantie met jouw ouders, Yke en Stan.
    Fijn dat jullie elkaar morgen weer zien.

En zoals het spreekwoord klinkt: OOST WEST THUIS BEST!!

Lieve groetjes uit Harderwijk, Amber, Fons, Thijs, Rik en Elsbeth.
  7. Fam. v. Bergeijk:
    24 april 2014
    Janniek je mag super trots zijn op je zelf.
    Nog even en dan zien jullie elkaar weer!
    Geniet ervan, en deze ervaring zal je nooit vergeten.

Groetjes uit Biddinghuizen
  8. Tante Trace:
    24 april 2014
    Dit pakken ze je niet meer af, doe de groeten aan Sara en tot gauw. Veel plezier nog aan het Gardameer.
    Gr. De Salmpjes