hoi

29 maart 2014 - Masi, Italië

postbewerkt

Het is alweer eventjes geleden dat ik wat op mijn reisblog geschreven. Dit komt eigenlijk omdat er niet zo heel veel interessants is gebeurd, maar toch ook heel druk heb. Deze week was het namelijk toetsweek in Nederland, de laatste toets is maandag.

Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk toetsen gewoon te maken, maar 2 heb ik er niet gemaakt. Als ik maandag mijn laatste toets heb gemaakt worden alle toetsen in een grote envelop naar Nederland gestuurd. Ik hoop dat ik goede cijfers terugkrijg, veel toetsen gingen namelijk ook best goed. En als dat niet zo is heb ik het in iede rgeval geprobeerd.

Wat voor mij wel een teleurstelling is, is dat ik eigenlijk nog bijna niks van Italië heb gezien. Ik heb het hier met Sara over gehad, en zij beloofd dan elke keer weer dingen maar uiteindelijk gaan die allemaal niet door. Gelukkig gaan we morgen naar Verona, als het door gaat, dat is dan de eerste keer in twee maanden dat we echt ergens heen gaan om een plek te bezoeken.

Vorig weekend was er carnaval in Masi, dit was voor mij een verassing omdat ze tegen mij hadden gezegd dat we naar Verona zouden gaan en ik dacht dat carnaval allang was afgelopen. Dit was wel gezellig. Bijna iedereen was verkleed en we hebben daar gelunched. Daarna waren er allemaal spelletjes voor de kinderen en op het eind was er een wedstrijd voor de beste outfit.

DSCF2717

Op de foto zie je een jongetje in clownspak die de prijs 'het mooiste kostuum' had gewonnen.

Ik heb echt enorm veel zin in over twee weken, dan komen de Nederlanders naar Italië toe. Dan zie ik eindelijk Tessa en Michelle weer na twee maanden, Ik mag met alle activiteiten meedoen en we gaan ook naar Venetië.

viooltjebewerkt

Het is ook lekker weer!

Daarna zit ik  nog twee weken hier op school, en dan is het alweer meivakantie. Hier kijk ik echt heel erg naar uit want dan zie ik mijn familie weer en blijven we eerst een weekje bij het Gardameer. Daarna rijden we weer naar Nederland en zie ik iedereen weer, nog maar 1 maandje.

Nu heb ik wel weer genoeg geschreven en ga ik weer verder met leren! Ciao!

1. Opa en oma:
    29 maart 2014
    Hoi lieverd,
    Op en ik zijn bij jullie in Zeewolde om Yke en Stan gezelschap
    te houden want Pappa en Mamma zij een paar dagen samen
    op stap,dat is ook wel eens leuk.
    Heb net Yke naar hockey gebracht.
    Stan moest vanmorgen spelen en heeft gewonnen!
    Morgen gaan we naar de verjaardag van Jesse,dat zal
    hij wel weer spannend vinden.
    We zien ernaar uit om je weer een dikke knuffel te geven.
    Geniet van de week om met je klas op te trekken Janniek!
    Heel veel groetjes en een dikke kus.
  2. Elsbeth:
    Hoi Janniek,

De tijd gaat best snel als ik lees dat jij al twee maanden in Italië bent. Jammer dat je van het land nog niet veel gezien hebt. Hopelijk komt dat volgende week goed en ga je meer zien. Amber heeft er ook zin in maar ze heeft helaas nog geen contact kunnen leggen. Misschien komende week nog. Wij, als ouders, krijgen morgen informatie over het reilen en zeilen van de uitwisselingsweek.
    Ik begrijp dat je uitkijkt naar het weer zien met jouw familie.
    Nou even geduld en dan is ook komende maand zo voor bij.
    Leuk dat jullie in de mei vakantie nog een week met elkaar aan het Gardameer zijn. Een heerlijk vooruitzicht!!!!!

Janniek veel plezier nog en succes morgen met de toets.
    Groetjes uit Harderwijk, Amber, Fons, Thijs, Rik en Elsbeth.
  3. Tante Trace:
    Hoi Janniek,

Alweer ruim 2 maanden in Italie ! Je hebt er vast al veel geleerd en je kan zeker al best goed Italiaans verstaan en spreken. Is het Italiaanse eten nog steeds lekker, en de ijsjes??? Hopelijk ga je de komende maand nog welk leuke dingen doen en zien. Nog veel plezier en tot over een maandje.
    Gr Ome Robert, Tante Trace, Tom en Daan
  4. Tineke.:
    Hoi Janniek,
    Wat een verhaal weer, wat doe je het toch goed meis!!! We zijn hier in Zeewolde allemaal trots op je hoor!! Je hebt toch wel een heerlijke familie als je dat zo meemaakt in Italie he! En wat doe je goed je best met de toetsen!! Hoop dat je Verona inderdaad mag zien!!! Ga straks maar heerlijk genieten met je vader en moeder en Yke en Stan!!
    Hier was het dit weekend heeeel mooi weer, wij zijn naar Zanvoort geweest en Annick en Gerard hebben de circuit- run meegedaan, erg warm voor 30 maart, 21 graden celsius!!!! Dus het stoom kwam uit hun oren!
  5. Anne-Marie:
    31 maart 2014
    Hey Janniek,
    En is het Italiaanse eten nog zo heerlijk of komt het al je neusgaten uit☺ en lust je wel een heerlijke gehaktbal met gewone gekookte aardappelen? Ik hoop voor je dat je nog wat van Italië mag gaan zien. Heel veel plezier nog!
    Groet, Anky, Lieke, Sanne, Cees en Anne-Marie
  6. Tineke.:
    1 april 2014
    Natuurlijk de groetjes.....het lijkt wel of je niet meer dan een bepaald aantal tekens mag schrijven want ik had nog meer getypt maar dat las ik niet meer in het stukje hierboven hihi...
    Doeg, namens ons allemaal, Tineke.