Verjaardag, fietsen en naar Este (dit weekend)

10 maart 2014 - Masi, Italië

Op zaterdag zelf heb ik niet zo veel gedaan, eerst lekker uitgeslapen en daara aan school gewerkt. Ik loop een beetje achter omdat we vorige week en de week daarvoor 'vakantie' hadden, en ik was natuurlijk ook naar Florence geweest.

Op zaterdagavond had ik de verjaardag van de opa van Sara, daar waren we met de hele familie (de moeders kant) en hadden we pizza gegeten. Dit was heel erg gezellig. Op zaterdag was het trouwens ook het feest van de vrouwen (festa della donna), dit hield in dat alle dames mimosa (die gele bolletjes bloem) kreeg en werd gefeliciteerd door iedereen.

9-3-14-5

Op zondagochtend heb ik een rondje gefietst, sinds ik in Italië was had ik niet meer op een fiets gezeten, dus dat was even geleden. Ondanks de krakkemikkege fiets, was ik het fietsen gelukkig nog niet verleerd.

Het fietsen ging prima, behalve dan dat de remmen van de fiets een beetje kapot waren en dat je heel beroerd op die veel te kleine fiets zat. Er was geen wind (dat is hier eigenlijk bijna nooit) alleen zijn er niet zulke goede fietspaden.

In de middag gingen we richting de tante van Sara (Sara zelf was niet mee, want zij moest dansen) en daarna gingen we naar Este.

In Este was een hele grote muur met allemaal torens, dat was wel heel mooi. Daar binnen die muren was een heel groot park. Daarna hebben we een ijsje gegeten, dat Italiaanse ijs is echt zo lekker! Hieronder zie je ook nog een foto van kat van de tante van Sara.

9-3-14-4DSCF2354

1. Opa en oma:
    Hoi lieverd,
    Leuk dat je naar Este bent geweest,ligt dat plaatsje ver van Masi?
    Geniet maar volop van alles!
    Dikke kus van Opa En Oma R.
  2. Alet:
    Goedemorgen Janniek,
    Tijdens mijn kopje koffie, even mijzelf op de hoogte gebracht van jouw belevenissen. Leuk om te lezen ! IJsjes, lekker hoor! Hier is het ook ijsjes weer. Gisteren hebben wij heerlijk genoten van het mooie weer. Volgens de temp meter in de auto was het 20 gr. Lang niet verkeerd!!
    Meis, geniet er nog even van, voor je het weet, ben je weer met ons opgezadeld !!
    Dikke kus van Jesse, Elin, Gezinus en Alet
  3. Fam. v. Bergeijk:
    Hoi Janniek,

Leuk om te lezen dat het goed met je gaat en dat je veel mee maakt. Fijn dat je er foto's bij doet want dan kunnen wij ook inleven wat je allemaal ziet. Geniet er nog even van, voor je het weet ben je weer thuis.
    Groetjes Nico, Leonie, Anniek en Rian.
  4. Yke:
    11 maart 2014
    Leuk hoor dat familie, vriendinnen en kennissen jou Italiaanse inburgering mogen meebeleven. Ook wij lezen zo naast de skype nog nieuwe dingen.
    Gr. Papa en natuurlijk de rest.