Florence

28 februari 2014 - Masi, Italië

Op woensdag en op donderdag had ik een meeting van het LLP (Lifelong Learning Programme). Dit hield in dat alle uitwisselingsstudenten die via dit project in Italië zaten zouden komen. Er kwamen ik gok 100 mensen uit verschillende landen die in verschillende delen van Italië verbleven. Er waren zelfs mensen uit het zuiden van Italië die 6 uur in de trein hadden gezeten, anderen waren met het vliegtuig!

IMG_1060IMG_1063IMG_1064

Op de eerste foto zie je het treinstation in Rovigo en op de tweede foto die in Florence. Op de laatste foto zie je de bus die we naar het hotel namen.

Op woensdagochtend hadden we om 8 uur in het treinstation in Rovigo afgesproken, dat betekende dat ik vroeg op moest want de vader van Sara kwam me al om 7.15 uur ophalen bij het huis van de moeder van Sara. Het was 1 uur en een kwartier reizen in de trein, we kwamen uiteindelijk om half tien aan in Florence. De trein was heel erg chill, het was hartstikke rustig en stil. In Florence aangekomen namen we de bus naar het hotel, hier hebben we onze spullen gedropt want daarna hebben we een rondje in de hop-on hop-off bus gemaakt.

Op de hop-on hop-off bus konden we nog een deel van Florence zien. We zaten het eerste stuk op het open dak van de bus. Helaas regende het en zijn we uiteindelijk binnen gaan zitten. Het was echt pokkeweer, s’ ochtends was het mistig en de rest van de dag was het bewolkt en regende het. Hieronder zie je een paar foto’s van Florence zien.

IMG_1078IMG_1083IMG_1085

Hierboven zie je een foto van het hotel, hier lijkt het hotel best klein, maar dat is niet zo, er waren 5 verdiepingen. Op de laatste twee foto's heb je mooi uitzicht over heel Florence.

IMG_1089IMG_1090IMG_1100

Op de bovenstaande foto's zie je de rivier die Florence in tweeën splitst. Op de laatste foto zie je de kerk die je ook op de laatste foto kan zien met het uitzicht over Florence.

Na de tour door de stad hadden we vrije tijd, we hebben besloten om eerst naar de McDonalds te gaan, die we niet konden vinden.  Na meer dan een halfuur zoeken vonden we hem eindelijk. Nadat ik 20 minuten op mijn limited edition supreme Chicago burger had gewacht kon ik eindelijk eten. Hij was wel heel erg lekker. Hierna hebben we gewinkeld in de KIKO, sephora en de H&M. Ik heb alleen make-up gekocht, we hadden geen tijd/zin om alle kleren te passen. Om half 5 hadden we bij de kerk afgesproken met de leraren om weer naar het hotel te gaan.

IMG_1101IMG_1103IMG_1108

Op de eerste foto zie je de voorkant van de kerk die je al eerder op de foto's heb gezien, de middelste foto is ook voor de kerk genomen. Hier zie je dat het echt geen lekker weer was. Op de laatste foto zie je een andere kerk die we tegen kwamen.

Daarna hadden we de bus gemist dus gingen we naar het hotel met de taxi. In het hotel had ik een kamer samen met de twee Spaanse meisjes, die waren de hele dag ook al mee. Een van hun wordt gehost door het zusje van Nicolo. Het hotel was echt superluxe, de kamer was ruim genoeg en heel netjes.

Om 5 uur begon de meeting, eerst hebben met z’n allen wat gedronken en kennisgemaakt. Er waren superveel Fransen en Spanjaarden. Ook waren er een paar Finnen, Zweden, Oosterijkers, Polen en ook 2 super aardige Belgen die Nederlands spraken. Daar zijn Huub en ik deze twee dagen een beetje mee opgetrokken. De meetings zelf waren heel saai. Vandaag was de meeting in de ‘werkgroep’, we hebben met elkaar kennis gemaakt en verteld over onze ervaringen in Italië tot nu toe. Ik vond het  leuke dat je andere mensen uit verschillende landen sprak en dat was heel gezellig.

In het hotel hadden we s’ avonds hele lekkere pasta gegeten, daarna hadden we vrije tijd. Die heb ik doorgebracht met Huub en de twee Belgen. Het is heel raar om tegen andere mensen Nederlands te praten, ik merk dat ik automatisch overschakel naar het Engels.

De volgende dag hadden we om 9 uur het ontbijt, ook dit was heel erg lekker en luxe. Daarna hadden we  vrijwel de hele dag meetings. Eerst in de ‘werkgroepen’ (een random groepje van 17 mensen). We hebben gepraat over problemen enzo, daarna hadden we lunch. Na de lunch hadden we met bijna iedereen een presentatie, en daarna hebben we nog een quiz gedaan in de werkgroepen. Als laatst hebben we nog een halfuurtje met iedereen in de lobby gepraat.

s’ Middags gingen we rond 4 uur naar het station waar tot 6 uur een beetje hebben rondgehangen. We zijn in de mac geweest en hebben verder niet zoveel bijzonders gedaan. Om 18.30 vertrok de trein. Inmiddels is het kwart over 7 en zit ik dit verhaal te typen in de trein zodat ik dit misschien vanavond of anders (over)morgen online kan zetten.

IMG_1123

1. Opa en oma:
    28 februari 2014
    Hoi Janniek,
    Bedankt voor je uitgebreide reisverslag en de foto s.
    Het zonnetje denken we er wel bij.
    Geweldig dat je zoveel ziet en meemaakt en wij er van
    mogen mee genieten!
    Liefs van Opa en Oma R.
  2. Tineke.:
    28 februari 2014
    Hoi Janniek,
    Wat leuk, jouw reisverslag, je maakt wat mee he.. Lijkt wel de Fira die hier niet meer schijnt te rijden hihi. Ik sprak vandaag Stan nog die nog even , die naar Jesse kwam zwaaien tussen de middag. (hij was vast bij de fysio geweest