Wat ik deze week allemaal heb gedaan

25 februari 2014 - Masi, Italië

Deze week ben ik gewoon naar school gegaan zoals altijd. Op donderdag had ik een toets van italiaans, die ging best wel heel erg goed. Op vrijdag middag ging ik zwemmen. Ik zwem elke vrijdag middag. Dit is heel erg anders dan hockey, maar gelukkig vind ik dit ook best wel leuk. Het is niet zo leuk als hockey, maar goed te doen.

Mijn weekend was druk. Op zaterdag ochtend heb ik uitgeslapen en nog de laatste dingetjes van mijn planner gedaan. Daarna gingen Sara en haar vriendin zwemmen. Ik zwem alleen op vrijdag, maar zij zwemmen drie keer per week, op dinsdag, vrijdag en op zaterdag. Dus ik heb in de wachtruimte gekeken en ondertussen een boek voor school gelezen.

Zaterdag avond gingen we naar Rovigo, naar de disco. Dit was echt heel erg leuk! Het was superdruk en gezellig, er waren echt heel veel mensen. De volgende dag moest ik helaas al vroeg op, ik had maar iets van 2 uurtjes geslapen. Op zondag ochtend gingen we eerst naar de kerk. Dit vond ik heel erg saai, want ik was heel erg moe en ik kon er helemaal niks van verstaan wat ze allemaal zeiden. We gingen daarna schaatsen in de bergen, op twee uur rijden vanaf Masi. Dit was wel gezellig maar helaas werd ik door het slaapgebrek en door de haarspeldbochten heel misselijk. Bij de schaatsbaan (die overigens wel heel erg mooi was, het was een ijshockey schaatsbaan) heb ik alles eruit gekotst. Daarna heb een uur geslapen en toen was ik weer beter.

Gisteren, maandag dus, had ik maar een twee uur les, daarna hadden we een feest op school. Dit was blijkbaar voor carnaval, het was op zich best gezellig.

Ik had vorige week geen vakantie zoals de meeste in Nederland. Gelukkig ga ik wel morgen en overmorgen naar Florence, de week daarna hoef ik maar twee dagen naar school. Dus ik heb eigenlijk een beetje later vakantie. Ik ga volgende zondag naar carnaval in Venetië, hier heb ik zoveel zin in! Ik ben nog nooit in Venetië geweest, maar ik heb er veel leuke dingen over gehoord. Ik hoop dat het ook een beetje mooi weer wordt.

Ik zit nu op school, dus ik kan helaas geen foto's toevoegen. Ik ga veel foto's maken in Venetië en in Florence, dus die komen nog wel.

1. Opa en oma:
    Hoi lieverd,
    Je hebt dus het uitgaansleven in Italië ook
    dekt!En jullie gaan ook nog naar Florence
    en Venetië,geweldig en geniet er van!
    Groetjes van Opa en Oma,ook aan Sara.
  2. Tineke.:
    Hoi Janniek,
    Wat leuk en ondertussen voor mij zo herkenbaar...dat je zo misselijk was en eigenlijk te moe..om leuke dingen te doen zondags. Kreeg je toen ook van die lekkere thee(..) om je weer beter te laten voelen hihi....
    Ik ben ook benieuwd naar je ervaringen in Venetië! Hoop dat je mooi weer hebt, dat is nog leuker natuurlijk.
    Wij kijken momenteel naar de huldiging van de Nederlandse sporters door minister president Rutte. ( best wel leuk!) heb jij daar nog iets van meegekregen? Ik bedoel van Sochi 2014. Nou meis, veeel plezier maar weer en we kijken uit naar je foto's!

Groetjes van ons allemaal uit Zeewolde,
    Tineke.
  3. Wilma Ritsema-Hollander:
    Hoi Janniek,
    Maak er twee mooie dagen van in Florence samen met de andere uitwisselingsstudenten! Geniet er van en daarna carnaval in Venetië, je boft maar!
    Groetjes, Mama
  4. Tante Trace:
    He Janniek,

Leuk om weer van je te horen. Ben benieuwd of Carnaval in Italie aan het Brabantse carnaval kan tippen. Wij hebben volgende week Carnavalsvakantie. Ik zal je een foto doorsturen als Tom z'n golfpak aanheeft, ha ha. Daan weet nog niet wat hij aandoet. Groetjes en alaaf. Tante Trace
  5. Niels,Lars,Noa,Kees en Corrie:
    1 maart 2014
    Hey Janniek,
    We zijn wel een beetje jaloers op je hoor!
    Carnaval vieren in Venetië.... dat hebben wij nog nooit gedaan!! Veel plezier...en Geniet van alles in Italië!!
    Groet van ons allemaal